martes, 4 de diciembre de 2007

Nadal i Reis

Ahir, al meu poble, vam fer el tret de sortida de la campanya de Nadal i Reis. De fet, en realitat el que fem és donar permís a tots els consumistes a poder començar a comprar regals. Les places ja comencen a estar plenes de paradistes amb les figures del pessebre, arbres de Nadal i tot tipus de engalanaments per a les nostres llars. Els carrers són rius de persones amb un color molt especial, enllumenats i amb cara d'il·lusió. Els somriures dels nens i els ulls que omplen les seves cares, ho explica tot.

Jo, també. He de confessar que m'agrada el Nadal i que soc consumista. Que m'agrada comprar regals per als meus amics i família, m'agrada pensar en què els podria il·lusionar més i comprar-ho. Que m'agrada rebre els regals dels meus. Que m'agrada passejar pels carrers sentint les nadales. Que m'agrada veure els carrers plens de gent i amb tot de llums de colors.

No ho puc evitar, m'agrada. M'agrada per sobre de qualsevol altra data assenyalada de l'any. Però sobretot, el que més m'agrada sens dubte, és passar el dia 24 a casa dels meus pares amb la meva familia. És una nit màgica. Tot i que som poquets, disfrutem de la vetllada amb un bon àpat, i finalment una sessió de cants i balls on cadascú de nosaltres fa el que pot. Tiets, cosins, avis, pares, germana, parella, cunyats i sogres. Procurem ser-hi tots i fer d'aquell el millor dia de Nadal.

Aquest any ens faltarà algú. Te hecho mucho de menos, abuela.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Historiadora, me he emocionado con ese final..........Pero pensemos en la algería, y en esa zambomba, las palmas, la guitarra en algunos casos, los chistes, las tonterias, el manjar de las madres ( algunas ya abuelas en mi caso ). Para mi será el primero especial, porque Bru empieza a ser consciente de algunas cosas, que cagará el tió, que vendrá Papa Noel, y sobretodo lo que mas ilusión me hace es que lo comparta con sus primos...todos juntos cantándole al tió, y dando con el palo.......NAVIDAD FIESTA PAGANA

No surrender