jueves, 10 de septiembre de 2015

Inici de campanya, tret de sortida!

Avui comença la campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya del 27S. Avui a les 00h. I són unes eleccions que em fan molta mandra, per diferents raons:

- En primer lloc, perquè estic una mica saturada d'eleccions, campanyes, portes a porta i actes. Portem una temporadeta, uns anys, que anem a 1 mínim (fins i tot 2) eleccions per any i aquest 2015, amb les municipals, que és on hi aboquem més esforços, jo ja en tindria més que prou.

- En segon lloc, perquè segons ha anunciat el Rajoy, al desembre en tornarem a tenir. Eleccions al Congrés dels Diputats, sembla ser que el 20 de desembre. I què voleu que us digui, jo aquells dies tinc el cap en els torrons, els pastorets, els regals de reis i el tió! Res que tingui a veure amb picar portes o demanat el vot.

- I en tercer lloc, perquè no són unes eleccions qualsevol. Tothom les ha convertit, uns pel si i uns altres pel no, en unes eleccions plebiscitàries i de mesurar la catalanitat dels que vivim a aquest petit país. I jo, pffff, no en tinc cap ganes.

No soc independentista, ja ho sabeu. I els meus cognoms no tenen 8 generacions de nissaga de la Seva, però em sento molt catalana, treballo pel meu país (moltííííssim més del que ho fan d'altres) i estimo la nostra llengua, la nostra cultura i la nostra història.

És possible? Doncs si. I és clar que no soc ningú especial, que de catalans i catalanes com jo n'hi ha molts. Només cal que ens prenem aquestes eleccions seriosament, convencem als amics, veïns i família, que hi ha moltes opcions, no només el si i el no, i que cal defensar els interessos de les persones per sobre dels deliris de grandesa i egocentrisme en què alguns s'han instal·lat des de fa temps.

Voteu qui vulgueu, és clar. Si o no. Però penseu sobretot, que més enllà d'aquesta qüestió, cal saber qui i com ens governarà els propers mesos? anys? i això és el més important.

No hay comentarios: